مطالب درسی هشتم

سلام.من حسین کرمانی هستم و مطالب درسی هشتم رو در اختیار شما قرار میدهم.

مطالب درسی هشتم

سلام.من حسین کرمانی هستم و مطالب درسی هشتم رو در اختیار شما قرار میدهم.

امیدوارم مطالب درسی مفیدی رو برای شما بر روی این وبلاگ قرار بدم تا شما بهترین و مفید ترین مطالب رو استفاده کنید.

بایگانی
آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

و اما داستان ضرب المثل این قسمت : " کلاغ می خواست راه رفتن کبک را یاد بگیرد ، راه رفتن خودش را هم فراموش کرد . "


کبکی بود که خیلی زیبا راه می رفت . همه پرندگان ، مجذوب خرامان راه رفتن او بودند . وقتی کبک از دور دیده می شد ، پرنده های دیگر دست از پرواز و جست و خیز بر می داشتند ، روی شاخه ای می نشستند تا راه رفتن او را ببینند . در میان همه پرندگانی که از راه رفتن کبک خوشش می آمد ، پرنده ای هم بود که فکرهای دیگری به سرش زده بود . این پرنده کسی جز کلاغ نبود . در ابتدا کلاغ هم مثل سایر پرنده ها ، به راه رفتن کبک نگاه می کرد و مثل همه لذت می برد . اما چند روزی که گذشت ، کلاغ با خود گفت : " مگر من چه چیزی از کبک کم دارم ؟ او دو تا بال دارد ، من هم دارم . دو تا پا دارد و یک منقار ، من هم دارم . قد و هیکل ما هم که کم و بیش به یک اندازه است . چرا من مثل کبک راه نروم ؟ " این فکرها باعث شد که کلاغ طور دیگری عمل کند . او که می دید توجه همه پرنده ها به کبک است ، حسودی اش شد و تصمیم گرفت هر طور که شده نظر پرنده ها را به خودش جلب کند . با این تصمیم ، نگاه کلاغ به کبک عوض شد . او به جای اینکه مثل همه پرنده ها از راه رفتن کبک لذت ببرد ، به راه رفتن کبک دقیق می شد تا بفهمد او چطوری راه می رود که همه آن را دوست دارند . کلاغ هر روز در گوشه ای سر راه کبک می نشست و سعی می کرد با نگاه به او ، شیوه راه رفتنش را یاد بگیرد . بعد از آنکه کبک از کنار کلاغ می گذشت ، کلاغ بلافاصله راه می افتاد و سعی می کرد مثل کبک راه برود و راه رفتن او را تقلید کند . چند روز گذشت . کلاغ خیلی تمرین کرده بود و فکر می کرد که شیوه راه رفتن کبک را یاد گرفته است . یک روز که همه پرندگان منتظر آمدن کبک بودند ، کلاغ از جایی که بود بیرون آمد و سعی کرد پیش چشم همه پرنده ها مثل کبک راه بود . پرنده ها که تا آن وقت کلاغ را با آن حال و روز ندیده بودند ، کم مانده بود از تعجب شاخ درآورند . آنها نگاهی به یکدیگر انداختند و شروع کردند به مسخره کردن کلاغ / کلاغ که منتظر تحسین پرندگان بود ، با شنیدن حرفهای مسخره آمیز پرنده ها و دوستانش دست و پایش را گم کرد و روی زمین افتاد . پرزه پرانی پرنده ها شروع شد . یکی می گفت : " کلاغ را ببین بعد از سالها پرواز ، بلد نیست دو قدم راه برود . " یکی دیگر می گفت : " کلاغ جان ، نمی خواهد مثل کبک راه بروی . بهتر است همان طور که قبلاً راه می رفتی ، راه بروی . " این حرف ، کلاغ را هوشیار کرد . تصمیم گرفت از راه رفتن مثل کبک دست بردارد و مثل گذشته راه برود . اما هر کاری کرد ، نتوانست . انگار راه رفتن خودش را فراموش کرده بود .
از آن به بعد ، به کسی که صرفا ً تقلید می کند و ادای دیگران را درمی آورد و شیوه درست زندگی خودش را هم از یاد می برد ، می گویند : " مثل کلاغی شده که می خواست راه رفتن کبک را یاد بگیرد ، راه رفتن خودش را هم فراموش کرد . "

  • ۹۴/۰۹/۲۲
  • حسین کرمانی

نظرات (۷۱)

عالی بود حسین جان مرسی
لایک داری داداش
عالی بود مرسی
واقعا حرف نداشت ممنووووووووووووووون
khali ali bood vali kash ba shakhsiyat haye motafavet mineveshti

عالللللییییییی بود داداش خیلی حال دادی

علیه حرف ندارخ
ممنون داداش عالیه
سلام افتضاحه😂
عالی بود
سلام خب الان باید اینو بنویسیم؟😐
افتضاح
عالی
مرسی
awli bod mamnoooonam
s خوبه حالا ببینیم معلم انشا دیوونه ما چی میگه

خوب بود تا ببینیم فخرالدین محمدی میگه چی
عالللللللللللیییییییییییییییی بود 

خوب بود ولی تو نگارش بنداش مشکل داشت
مثلا بند نتیجش خیلی کوتاه بود بندای اصلیش هم از مقدمهه تشخیص داده نمیشد
ولی در کل قشنگ بود

داداش به این میگن بازنویسی ، نه باز افرینی
Awlllliiii

ممنونم عالی بود
خوب بود ممنون رفیق
عالی بود فقط مقدمه -بندهای بدنه- نتیجه اگه رعایت میکردی  بهتر بود مرسی حسین جان  
علییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی نبوددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددد
خوب بود .
یکم از نظر نکات نگارشی مشکل داشت.
ولی در کل خوب بود
عالی بود حسین جان موفق باشی
سلام 
خیلی ممنون که زحمت کشیدید و اینو برامون نوشتید اما یه پیشنهاد دارم میتونید به جای شخصیت کلاغ و کبک شخصیت های دیگه ای رو بذارید
خیلی ممنون که به نظراتمون توجه میکنید
عالی بود
سلام ممنون ولی خیلی طولانی بود البته فکرمی کنم بازنویسی بود تابازافرینی
سلام ممنون ولی خیلی طولانی بود البته فکرمی کنم بازنویسی بود تابازافرینی
سلام من ک نخوندم ولی فک کنم خوب بوده حتما😑😹😝
خوب بود.ولی ای کاش از شیخصیت های دیگه استفاده میکردین
الان دقیقا من اینو باید بنویسم؟؟😐😐
 یکم کوتاه تر به جاییت بر نمیخوره برادر من 
الان دقیقا من اینو باید بنویسم؟؟😐😐
 یکم کوتاه تر به جاییت بر نمیخوره برادر من 
عالی بود اومای گاد😉😉😉😉😉😉😉
Τόσο ασημά😈😈😈😈
عالی عالی
عامعلوم نیست معلم گوهمون قبول کند من مدرسه تیز هوشان مشهد هستم
بندش زیاد بوددددددددددددد
عالیییییییییییییییییه حرف نداره
  • علی09331582954
  • عالیه .
    شمارم بالاس پی ام بده 

    عالی بود مرسی
    اقا چه خبرههههههههههه این همه خییییییلیه
    خوشم نیومد😕
    عاللللی بود 👌👌👌👌👌👌😍😍😍😍😍
    این بازنویسیع گلم باز افرینی اصلا ی چیز دیگس
  • علی اکبر رشید
  • خیلی زیاد نمیشه نوشت 

     

    خیلی طولانیه

     

  • اره کاش یه شخصیت های متفاوتی مینوشتی. راستی ما هر وقت ار اینترنت مینویسیم معلممون میفهمه
  • خوب بود

    خوبههههه پرفکت🥰

    دمتون گرم 😍😍

    واقعا عالی بود 

    مرسیلر

    طولانی وتکراریه

    عالی بود

    به این میگن باز نویسی نه باز آفرینی😑

    همه استادن ایراد میگیرن.

  • محسن محمد جان زاده
  • سلام علیکم عالی مرسی از تهیه کننده

    😐🤔

    بد نبود

    خیلی بد نبود

    مرسی ک زحمت کشیدید..ولی این بازآفرینی نیست به نوعی بازسازیه چون شخصیتا همونن و این اصله خوده ضرب المثله و گسترشش دادین شما..ولی به هرحال بازم ممنون و خستنباشید

    عالیییی

  • دختر رویایی
  • بد بود 

    این چیع خدایی

    درست نیستش اصلا

    سر این معلم رید بهم 

    بمیرید الهی 

  • یه جذاب خاص😌
  • خاک تو سررررر بدبخت 

    این کار خیلی زشته 

     

       اینو بدیم معلم صفر هم نمیده این باز نویسیه   این همه نوشتی ولی اشتبا است داداش  

    عالی نبود گند

    خوب بود ولی خیلی طولانی بود انشا گفته باز آفرینی مثل یعنی ی طوری خلاصه اش کنیم ولی بازم خوب بود من خلاصه تر کردمش👌❤

    من هم خوشم اومد هم خوشم نیومد😉😅

    ولی کوتاه تر بود بهتربود😏🤐

    خوب بود ولی خیلی طولانی بود مقدمش خوب نبود

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی